Historien om Erbario Toscano.

 Historien om Erbario Toscano, starter hos faderen Guido, der elskede heste og var en dygtig kunstner.
Han havde en drøm: at eksportere duftene fra Erbario Toscano til hele verden og lade folk få lidt af den italienske livstil ind i deres hverdag.

Historien om Erbario Toscano

 

Sønnen Egisto var ikke fyldt atten, da han ankommer til New York, med en kuffert fuld af drømme. Faderen, Guido, havde fornylig åbnet et showroom på Fifth Avenue, hvor amerikanerne i den grad tog Erbario Toscano til sig. Historien om Erbario Toscano kunne tage sin begyndelse

 NEW YORK

I New York suger sønnen Egisto en masse indtryk til sig; han opdager nye ideer, oplever forskellige kulturer og gør sig gode erfaringer.

Faderens død, der fandt sted et år efter den tragiske 11. september, tvang Egisto tilbage til Italien, hvor han pludselig måtte overtage familievirksomheden. Det var midt i den alvorlige økonomiske verdenskrise men som søn af en far, der havde lært ham at alt er muligt, tog Egisto udfordringen op og kastede sig over udviklingen af brandet Erbario Toscano.

100% økologiske olivenolie

 Han interesserer sig meget for dufte og hvordan de indvirker på vores sanser og oplevelsen af verden omkring os. Den første duftserie Egisto udviklede var ”Elisir d’Olivo”, inspireret af oliventræet, symbolet på Toscana. Linjen indeholder toscansk 100% økologiske olivenolie og er stadig den mest sælgende serie hos Erbario Toscano.

Egisto fortsatte med at rejse meget og han søger konstant efter nye dufte og sanseindtryk. Hjemvendt efter en rejse til Orienten skabte Egisto sin første herreparfume. “Pepe Nero”. Han beskriver selv denne maskuline krydderede duft som ”et mysterium på en stjernehimmel i ørkenen, den magtfulde antydning af en vild hests dans i en rød sand sky”.

Det er netop denne kombination af Toscana og andre lande, der gør Erbario Toscano duftserierne så unikke og interessante.